Sæson 2021/2022 06.09.2021  -  08.04.2022
Vejledning

Forældre/barn 1-5 år (Fbarn)
Fuld fart frem (1): 3-5 år - Line Kær Benner – GS (Pigesal) – Mandage kl. 17:15-18:15
Kom og vær med til at bruge hele kroppen til at løbe, hoppe, danse og kravle på de voksne. Et hold hvor der både er fuld fart på og rolige aktiviteter.
 
Tumlingerne (2): 3-4 år - Maija Bindzus - GS (Start: drenge & slut: pige) – Torsdage kl. 16:15-17:15
Hej med dig! Kunne du tænke dig at komme til gymnastik med mor eller far? Jeg håber at se dig. Holdet starter timen sammen med en instruktør, hvor vi skal lave forskellige lege, øvelser og en masse sjov (25 min), og derefter skal du alene med mor eller far og de andre børn, ind på redskabsbanen ved siden af, og tonse rundt på de opsatte baner ind til timen er slut (25 min.). Den sidste del af træningen er det derfor din mor eller far, der skal hjælpe dig rundt og aktivere dig, i de på forhånd opsatte rammer.
 
Turbofluerne (3): 4-5 år - Maija Bindzus - (Start: drenge & slut: pige) – Torsdage kl. 16:45-17:45
Hej med dig! Kunne du tænke dig at komme til gymnastik med mor eller far? Jeg håber at se dig. Holdet starter timen sammen med en instruktør, hvor vi skal lave forskellige lege, øvelser og en masse sjov (25 min), og derefter skal du alene med mor eller far og de andre børn, ind på redskabsbanen ved siden af, og tonse rundt på de opsatte baner ind til timen er slut (25 min.). Den sidste del af træningen er det derfor din mor eller far, der skal hjælpe dig rundt og aktivere dig, i de på forhånd opsatte rammer.

Krudtuglerne (4): 1-2 år - Sanne Winther Madsen & Katrine Zahll - Åby Skole - Mandage kl. 16:00-17:00
Forældre/barn gymnastik og leg. Ta'' din mor eller far i hånden og bliv en del af Krudtuglerne 1-2 år. Vi skal lege, synge, danse, kravle, hoppe og en masse andet sjovt. At lære nyt kræver at du øver dig - mange gange. Derfor vil nogle aktiviteter blive gentaget igen og igen f.eks. i form af en kendt goddag-leg, leg på redskaber og en kendt farvel-leg. På holdet er du i fokus, men der ønskes samtidig et godt fællesskab, hvor både du og dine forældre bidrager til en sjov time. 
Gymnastik og leg gennemføres med udgangspunkt i, at du selv kan gå. 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Puslinge 3-5 år (Pus)

Springbøllerne (11): 4-5 år - Rikke Tolstrup & Maria Støttrup – Åby (Pigesal) – Mandage kl. 17:00-18:00
Vil du øve dig sammen med os og blive super sej til at klatre, kravle, balancere, hoppe, springe og rulle - blive super stærk og have det rigtigt sjovt! Så kom med på holdet, hvor vi leger og træner på redskabsbaner uden mor og far.
 
Basserne (12): 3-5 år – Kirsten Sommer & Rie Bruhn - Åby (Pigesal) – Tirsdage kl. 16:00-17:00
Vil du øve dig sammen med os og blive super sej til at klatre, kravle, balancere, hoppe, springe og rulle - blive super stærk og have det rigtigt sjovt! Så kom med på holdet, hvor vi leger og træner på redskabsbaner uden mor og far.
 
Superheltene (13): 3-5 år - Astrid Kudahl Eriksen & Mangler medinstr. - Åby (Pigesal) – Fredag kl. 16:30-17:30
Vil du øve dig sammen med os og blive super sej til at klatre, kravle, balancere, hoppe, springe og rulle - blive super stærk og have det rigtigt sjovt! Så kom med på holdet, hvor vi leger og træner på redskabsbaner uden mor og far.

Springstjernerne (14): 3-5 år - Zia Wang Bjerg & Ditte Herlev Vrist - Gammelgaardsskolen (Drenge- & Pigesal) - Onsdage kl. 16:00-17:00
Vil du øve dig og blive super sej til at klatre, kravle, balancere, hoppe, springe og rulle - blive super stærk og have det rigtigt sjovt! Så kom med på holdet, hvor vi leger og træner på redskabsbaner uden mor og far.
Vi starter i drengesalen med leg og sjov, og slutter af i pigesalen på redskaberne for fulde drøn. 

Badutspringerne (15): 3-5 år - Rikke Heide Steentoft & Malene Rørby Haarup - Åby (Pigesal) - Torsdage kl. 17:00-18:00
Vil du øve dig sammen med os og blive super sej til at klatre, kravle, balancere, hoppe, springe og rulle - blive super stærk og have det rigtigt sjovt! Så kom med på holdet, hvor vi leger og træner på redskabsbaner uden mor og far.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Børn 5 år - 3. klasse (Børn)
Minispring (21): 0.-1. Klasse - Nicola Sjøgren & Frank Østergaard - GS (Pigesal) – Mandage kl. 16:00-17:15
Minispring: Er et springhold for børn i alderen 0.-1. Klasse. Har du lyst til at udforske de store redskaber i gymnastiksalen? Kunne du tænke dig at arbejde hen imod at lære at lave spring som vejrmølle, ruller, salto og stå på hænder? Så er minispring holdet for dig. Træningen starter ud med en leg efterfulgt af en opvarmning, inden den står på tekniktræning og spring. Vi glæder os til at se dig på minispring 0.-1. Klasse. Der vil evt. komme en mindre ekstra udgift til opvisningstøj.
 
Power Puff (22): 5-8 år - Pia Knudsen - Åby (Pigesal) – Tirsdage kl. 17:00-18:00
Holdet er for dig der kan lide at danse og have det sjovt. Timen er bygget op omkring det dansende element men der er også plads til leg og grin. Vi danser mange forskellige stilarter fra klassisk til street og hiphop. Vi lærer typisk 2-3 serier på en sæson som afsluttes med opvisninger i foråret. Forældre er velkomne i salen den første gang. Der skal påregnes en udgift til opvisningstøj.
 
Springlopperne (23): 1.-3. Klasse - Marie Mejlhede - GS (Pigesal) – Onsdage kl. 17:00-18:00
Er du dreng eller pige, og går du i 1.-3. klasse, så kan det være at springlopperne er lige noget for dig. På dette hold skal vi løbe, lege, springe og hoppe, både på forskellige redskaber og i trampolin. Så har du lyst til en time med sved på panden, og kunne du godt tænke dig at lære/blive bedre til gymnastik, så er Springlopperne lige noget for dig.
 
Springfiduserne (24): 5-6 år - Maija Bindzus - GS (Start: drenge & slut: pige) – Torsdage kl. 17:15-18:15
“Springfiduserne” er lige noget for dig hvis du er mellem 4-6 år og elsker at springe og lege. Holdet kommer til at byde på en masse sjov og spændende udfordringer. Der kommer til at være fuld fart på, hvor vi skal springe, fjolle, slå kolbøtter og lave en masse andet sjovt. Vi starter altid med nogle lege og øvelser, så alle kroppe er varme, inden vi skal i gang med redskaberne. Efter opvarmning bliver der lavet forskellige redskabsbaner hvor der bliver bla. bliver hoppet i trampolinen og børnene får udviklet og styrket deres motorik.
Tilmeld/Læs mere - (3)

Juniorer 4. klasse+ (Junio)
AAIF Øvede springere (31): 4.kl.+ - Jakob Halborg & Lukas Bech - GS (Pigesal) – Mandage kl. 18:15-20:15
Øvede springere starter igen op i år til et brag af en sæson, fyldt med godt humør, fede spring og lækker rytme. Vi håber på en storslået opvisningssæson. Derfor ser vi gerne, at vores gymnaster er vandt til at lave opvisninger, og er klar på at bruge nogle weekender på nogle lækre ekstra træninger (især på Flemming Efterskole), så vi kan få en opvisning, vi er stolte af at fremvise. Vi glæder os til at se de mange gamle såvel som nye ansigter, når vi starter op igen!
 
Springtøserne (32): 3.-5. Klasse - Berit Thomasen & Maija Bindzus - GS (Pigesal) – Tirsdage kl. 16:00-17:30
Holdet fortsætter fra sidste år, og er holdet for piger, som elsker at træne, springe og ”tumle”. Vi arbejder både med de grundlæggende (for)øvelser indenfor spring og skal også arbejde med spring som flik-flak, araber, salto og meget mere – så det er en fordel, hvis du har gået til gymnastik før. Der bliver fart over feltet og vi skal også træne vores muskler og smidighed så kroppen bliver stærk.
 
AAIF Springere (33): 4. Klasse + - Malene Kyed & Maija Bindzus - GS (Pigesal) – Tirsdage kl. 17:30-19:00
Mixholdet er for alle drenge og piger som minimum er begyndt i 6. klasse, og som gerne vil forbedre sig på både spring- og rytmedelen. Vi starter træningen med en grundig opvarmning igennem en række sekvenser og styrketræning og derefter går vi videre med springtræning og forøvelser hertil.
Holdet vil fokusere på den enkelte gymnast, således at hver enkelt føler de har rykket sig ved sæsonens afslutning, men vi vil ligeledes opbygge et fælles opvisningsprogram, hvor alle skal deltage, og være med til opvisninger i foråret.
Vi vil arbejde med både trampolinspring og banespring, og generelt kommer der til at være fart over feltet, men der vil stadig plads til grin og hygge.
Som gymnast på holdet vil der yderligere blive opkrævet et ekstra beløb for opvisningstøj.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Karate (Bkar)
Orange bælte og 4.klasse (øvet) (41), Mandag kl. 17:30-18:30, onsdag kl. 18:00-19:00 på Åby skole
Øvet karate hold for alle der minimum har orange bælte og går i minimum 4. klasse. Børn og voksne træner sammen. Træningen vil bestå af opvarmning, karateteknikker og makkerøvelser.
(Gælder ikke hvidt bælte med orange mon - spørg evt. trænerne ved tvivl) 
 
Lilla bælte /min. 15 år (øvet) (42), Mandage kl. 17:30-19:00 og onsdage kl. 18:00-19:30 på Åby skole
Øvet karate voksne og unge - minimum krav er orange bælte og 15 år. Den første del af træningen foregår sammen med hold 42 - herefter har vi 30 minutter ekstra til avanceret kata, kumite og fysisk træning.
 
Begynderhold (43): 1.klasse +, Onsdage kl. 17:00-18:00 på Åby skole
Begynderhold Karate for alle der minimum går i 1. klasse, forældre og andre voksne er også velkomne. Træningen vil bestå af opvarmning, karateteknikker, makkerøvelser, diverse kamplege.
 
Kamptræning, Fredag kl. 17.30-19:00 på Åby skole
Træning for alle børn og unge der er tilmeldt et af foreningens karatehold. Deltagelse kræver minimum orange bælte. Fredagstræningerne kræver ikke yderligere tilmelding.
Tilmeld/Læs mere - (2)

Voksne (Voks)
Zumba Gold (51): Seniorer - Bente Nedergaard – Elværket – Mandage kl. 10:00-11:00
Zumba Gold er de populære trin fra Zumba Fitness på et niveau, hvor alle kan være med. Du får den samme gode oplevelse, men i lidt lavere tempo og med en let reduceret sværhedsgrad. Du får en sjov og afvekslende træning, hvor du både får brugt din krop, træner balancen og får din puls i vejret. Zumba Gold styrker din kondition, koncentration, koordinering og stimulerer fedtforbrændingen. Vi danser til latininspireret og anden glad musik. Zumba Gold er særlig egnet til dig, der måske er lidt ældre, ikke er vant til at træne, er overvægtig eller af andre grunde har brug for lidt mere skånsom træning. Kom i tøj du kan bevæge dig frit i og et par lette indendørs sko. Husk smil og vandflaske – du får brug for begge dele! Holdet er for både fortsættere og nybegyndere. Der undervises i 55 minutter.
 
Aabyhøj United (52): 18 år+ - Maija Bindzus - GS (Drengesal) – Mandage kl. 19:00-20:30
Mener du heller ikke at du er blevet for gammel til at lave gymnastik, og har du mod på at skulle starte til rytmisk gymnastik for voksne? "Then lets get united!"
Holdet er både for den nye, den utrænede, den trænede, den øvede og den rustne gymnast som har lyst til at tage fat om fed gymnastik, rytmik, teknik og bevægelse. På holdet vil der blive lagt fokus på fysisk grundtræning, rytmisk grundgymnastik og sving, men vi vil generelt arbejde med blandede stilarter, og måske et håndredskab. Træningerne vil blive opbygget omkring grundig opvarmning, efterfulgt af kortere eller længere rytmiske sekvenser til god musik og slutteligt vil vi lave styrke og konditionstræning, hvor vi får brændt de sidste kræfter af. Hvis vi har mod på at skulle lave en opvisning eller to til foråret (hvilket jeg sigter efter), så vil vi sammensætte nogle af de lærte sekvenser til et lille opvisningsprogram på ca. 8 minutter. Er DU klar ? Det er JEG! Så jeg håber vi ses til fed rytme gymnastik for voksne :)
 
Zumba Fitness (53): 15 år + - Bente Nedergaard - Globus Studio – Mandage kl. 19:00-20:00
Zumba Fitness er enkle dansebidder inspireret af latin-danse og aerobic. Krop og sjæl kommer i sving, smilet kommer frem og du får sved på panden. Zumba Fitness er for alle aldersgrupper og kan dyrkes på flere niveauer. Du gør blot, hvad du kan og nyder musikken og stemningen - så kommer formen hen ad vejen. Zumba Fitness styrker konditionen og stimulerer fedtforbrændingen. I løbet af en træningstime veksles mellem intensive og lidt mere afdæmpede danse, så vi får pulsen op og ned nogle gange. Holdet er for både fortsættere og nybegyndere. Kom i dit sædvanlige gymnastiktøj eller andet behageligt tøj og et par lette indendørs sko. Husk også en vandflaske og dit smil – du får brug for begge dele! Der undervises i 55 minutter.
 
Yoga for alle – balance smidighed og styrke (54): 30 år + - Majken Bagger – Åby (pigesalen) – Mandage kl. 19:00-20:00
Undervisningen består af hatha yoga, og vi kommer hele kroppen rundt med klassiske yogastillinger og solhilsner. Altid i et roligt tempo og med fokus på at komme godt ind og ud af stillingerne samt at ”være i dem”. Alle kan være med, for yoga udføres med udgangspunkt i én selv, og det handler ikke om, hvor smidig, man er, men om at arbejde med sig selv - både kropsligt og mentalt. Timen afsluttes altid med en afslappende afspænding af hele kroppen.
  
Motion og Effekt (55): 50 år + - Marianne Vangsgaard - GS (Drengesal) – Tirsdage kl. 16:30-18:00
Træningen starter med opvarmning, efterfulgt at styrketræning, balance, koordinering og konditions træning. Der arbejdes enkelt og parvis. Vi bruger div. håndredskaber. Alle øvelser til frisk musik og træningen afsluttes med afspænding.
 
Mand med bold (56): 30 år + - Christian Nørby & Peter - GS (Begge sale) – Tirsdage kl. 19:00-21:00
Holdet henvender sig til dig, som synes det er sjovt at spille bold! Holdet kommer ikke til at arbejde med at forfine din teknik eller give dig en større indføring i forskellige taktiske tilgange til boldspil. Holdets primære fokus vil være på at hygge sig med at spille en masse bold – fodbold, hockey, basketball, volleyball og meget andet. Har du lyst til at brænde noget krudt af sammen med andre fra kvarteret – på et hold, hvor det gælder om at røre sig og have det sjovt – og hvor ingen er verdensmester i noget, så er det her.
 
Få dig rørt for kvinder (57): 60 år + - Lene Nord – Elværket – Onsdage kl. 10:00-11:30
(Bemærk: kl. 11:00-11:30 bruges på frivillig deltagelse i kaffe og sang)
Ønsker du at holde kroppen i gang, så er det holdet for dig. Vi starter hver gang med at varme op i muskler og led, hvorefter vi går i dybden med de forskellige store muskelgrupper, for til slut at lave udstræk og afspænding. Vi kommer til at arbejde med lettere styrketræning, kropsholdning, balance, åndedræt, koordination, puls op og meget mere, alt sammen til god musik. Vi skal være aktive i ca. 1 time, men du bestemmer selv hvor dine grænser går, så der er plads til alle, og husk! det er aldrig for sent at gå i gang med at motionere. Udover motionen skal der også være plads til en social del, derfor får vi efter gymnastikken en kop kaffe, en god snak samt synger et par sange. Den sidste del er naturligvis ganske frivillig at deltage i.
 
Pilates (58): 18 år + - Isabella Larsen - Åby (Pigesal) – Onsdage kl. 17:00-18:00
Pilates er for dig der gerne vil arbejde med kropskernen, ryg- og mavemuskler. Tempoet i øvelserne er roligt og styrker kropsbevidsthed. Åndedrættet får også fokus og øvelserne kan give sved på panden.
 
Stram op (59): 17 år + - Bodil, Jytte, Charlotte & Jane - GS (Pigesal) – Onsdage kl. 19:00-20:30
Holdet for kvinder, der har lyst til at arbejde med styrke og kondition i en afslappet og hyggelig atmosfære. Vi tilstræber et højt aktivitetsniveau, og vi lægger vægt på, at vi har det sjovt og griner, mens sveden pibler frem. Træningen krydres med småspil, stafetløb og andre afvekslende aktiviteter. Efter en times træning tilbydes ½ times pilates, hvor man kommer ud i gode stræk, arbejde med vejrtrækningen og køle ned. Pilatesdelen er kun et tilbud til deltagere på STRAM OP holdet.
 
Morgenmotion for seniorer (60): 60 år + - Marianne Vangsgaard – Elværket – Torsdage kl. 9:00-11:00
Træningen starter med en gåtur og herefter laver vi gymnastik på Elværket. Kroppen bliver arbejdet igennem og vi afslutter med afspænding. Til sidst hygger vi os med kaffe og et rundstykke.
 
Body Attack (61): 18 år + - Maria Laursen - GS (Drengesal) – Torsdage kl. 19:00-20:30
Går du og drømmer om at få en stærkere og mere tonet krop, samt smide de overflødige kilo så er Body Attack holdet for dig. Vi vil arbejde med de store og små muskelgrupper samt intensiv cardiotræning. Jeg står klar til at presse dig til det yderste og sammen nå frem til lige nøjagtig dit ønske om mål for træningen. Så er du til en time med sved på panden, masser af fede tracks, smil på læben og ømme muskler er Body Attack timen for dig. Jeg glæder mig til at se lige nøjagtig dig.
Tilmeld/Læs mere - (6)

Smart training (Smart)
Smart Training (71): 17 år + - Jytte Halborg – Biblioteket - Mandage kl. 16:45-17:45 (12 træninger)
SMART training er træning af hjernen gennem enkle og ikke anstrengende fysiske bevægelser. Bliv udfordret og få stimuleret din motoriske, sensoriske og logiske formåen. Herved bedres formentlig både koncentration, indlæringsevne og hukommelse. Træningen øger evnen til overblik i hverdagen og forbedrer din modstandskraft mod stress. Man skal kunne bevæge sig rundt og bruge arme og ben, men alle aktiviteter er med lav puls og uden hop og løb. Alligevel kan koncentration og hjernegymnastik give sved på panden. Tag ven, veninde, kæreste, ægtefælle under armen. Det er sjovt at følges og dejligt at dele oplevelser. I vil helt sikkert komme til at grine en hel masse sammen, når hjernen sættes på uvante opgaver. En del af øvelserne kan også med fordel trænes hjemme. Træningen udføres udendørs i dagligdags tøj og sko. Er det noget for dig, eller kender du nogle, der kunne have lyst? Du er velkommen til at være med til en træning, før du tilmelder dig.
Tilmeld/Læs mere - (1)