Info

ZUMBA GOLD (35) Mandag kl. 10-11, Elværket
Zumba® Gold er de populære trin fra Zumba® Fitness på et niveau, hvor alle kan være med.  Du får den samme gode oplevelse, men i lidt lavere tempo og med en let reduceret sværhedsgrad. Du får en sjov og afvekslende træning, hvor du både får brugt din krop, træner balancen og får din puls i vejret. Zumba® Gold styrker din kondition, koncentration, koordinering og stimulerer fedtforbrændingen. Vi danser til latininspireret og anden glad musik. Zumba® Gold er særlig egnet til dig, der måske er lidt ældre, ikke er vant til at træne, er overvægtig eller af andre grunde har brug for lidt mere skånsom træning.  Kom i tøj du kan bevæge dig frit i og et par lette indendørs sko. Husk smil og vandflaske – du får brug for begge dele! Holdet er for både fortsættere og nybegyndere. Der undervises i 55 minutter.

ZUMBA FITNESS (41) Mandag kl. 19-20, Globus 1 studio
Zumba® Fitness er enkle dansebidder inspireret af latin-danse og aerobic. Krop og sjæl kommer i sving, smilet kommer frem og du får sved på panden. Zumba® Fitness er for alle aldersgrupper og kan dyrkes på flere niveauer. Du gør blot, hvad du kan og nyder musikken og stemningen - så kommer formen hen ad vejen. Zumba® Fitness styrker konditionen og stimulerer fedtforbrændingen. I løbet af en træningstime veksles mellem intensive og lidt mere afdæmpede danse, så vi får pulsen op og ned nogle gange. Holdet er for både fortsættere og nybegyndere. Kom i dit sædvanlige gymnastiktøj eller andet behageligt tøj og et par lette indendørs sko. Husk også en vandflaske og dit smil – du får brug for begge dele! Der undervises i 55 minutter.

BODY ATTACK Voksne 18-60 år (30) Mandag kl. 19-20.30, Gammelgaardsskolen
Går du og drømmer om at få en stærkere og mere tonet krop, samt smide de overflødige kilo så er Body Attack holdet for dig. Vi vil arbejde med de store og små muskelgrupper samt intensiv cardiotræning. Jeg står klar til at presse dig til det yderste og sammen nå frem til lige nøjagtig dit ønske om mål for træningen. Så er du til en time med sved på panden, masser af fede tracks, smil på læben og ømme muskler er Body Attack timen for dig.
Jeg glæder mig til at se lige nøjagtig dig.
 
MOTION OG EFFEKT (32) Tirsdag kl. 17.30-19.00, Gammelgaardsskolen
Få sved på panden og pulsen op til god musik. Vi starter med opvarmning og konditionstræning, efterfulgt af styrketræning med små håndredskaber. Vi laver pilates og effektøvelser, der bl.a. styrker musklerne og giver en god balance og kropsholdning. Vi afslutter med udspænding/udstrækning med vægt på nakke og skulder.
 
FÅ DIG RØRT OG FÅ DET GODT - FOR KVINDER 50 år + (18) Tirsdag kl. 18-19.30, Gammelgaardsskolen
Vi skal lave alsidig og varieret gymnastik, samt stifte bekendskab med den skånsomme men effektive træningsform EFFEKT. Der vil blive arbejdet med lettere styrketræning, kropsholdning, balance, åndedræt, koordination, rytmik, puls op og meget andet, alt sammen til god musik. Vi starter hver gang med at varme kroppen godt igennem, hvorefter vi går i dybden med de forskellige store muskelgrupper. Hver sektion sluttes af med udstræk og afspænding. Vi skal være aktive, men du bestemmer selv hvor dine grænser går, så alle kan være med. 

HERRER, 50+ (33) Tirsdag kl. 19-20, Gammelgaardsskolen
Motionsgymnastik for mænd fra 50 +, der har lyst til holde kroppen i form. Vi starter med opvarmning, efterfulgt af styrke - , konditions –, og balance træning.  Vi bruger små håndredskaber, som bold – sjippetov og elastikker. Vi afslutter med udspænding / udstrækning. Vi bruger god musik og håber på et godt grin og dejligt samvær 

HYGGE OG BOLD Mand 25 år+ (20) Tirsdag kl. 19.30-20.30, Gammelgaardsskolen
Holdet henvender sig til dig, som synes det er sjovt at spille bold! Holdet kommer ikke til at arbejde med at forfine din teknik eller give dig en større indføring i forskellige taktiske tilgange til boldspil. Holdets primære fokus vil være på at hygge sig med at spille en masse bold – fodbold, hockey, basketball, volleyball og meget andet. Har du lyst til at brænde noget krudt af sammen med andre fra kvarteret – på et hold, hvor det gælder om at røre sig og have det sjovt – og hvor ingen er verdensmester i noget, så er det her.
 
FÅ DIG RØRT FOR KVINDER, 60 år + (36) Onsdag kl. 10-11 (kl. 11-12 kaffe), Elværket
Ønsker du at holde kroppen i gang, så er det holdet for dig. Vi starter hver gang med at varme godt op i muskler og led, hvorefter vi går i dybden med de store muskelgrupper, for til slut at lave udstræk og afspænding. Vi kommer til at arbejde med lettere styrketræning, kropsholdning, balance, åndedræt, koordination, puls op og meget mere, alt sammen til god musik, og i dit eget tempo.  Vi skal være aktive i ca. 1 time, og når den aktive del er overstået, er der mulighed for lidt hyggesnak over en kop kaffe. HUSK: Det er aldrig for sent at gå i gang med at røre sig.

PILATES BEGYNDERE OG LET ØVEDE (24) Onsdag kl. 17-18, Gobus 1 Nichen
Pilates er en gymnastikform hvor der arbejdes med rolige bevægelser og hvor de dybereliggende muskler omkring rygsøjlen (ryg og mave) får fokus. Der arbejdes ud fra kroppens sunde holdning så som nakkens og skuldrenes position. Samspillet mellem små og store muskler inddrager også bækkenmuskulaturen. Fordybelse i øvelserne giver dig kropsbevidsthed og fokus på vejrtrækningen virker afstressende. Jeg starter med blid opvarmning og guider dig igennem hele timen. Træningsformen kan afhjælpe eventuelle rygsmerter. På trods af det rolige tempo, kan du få sved på panden. 
 
VINTERFIT 20 år+ (23) Onsdag kl. 19-20, Gammelgaardsskolen
Skal bikiniformen holdes ved lige vinteren over - så er dette et hold for dig. Vi vil have fokus på at få styrket og trimmet både ryg, arme, mave, baller og lår. Timen vil blive krydret med puls, konditionstræning og god musik. Vi skal arbejde med elastikker, håndvægte, og hvad vi ellers finder på, som kan udfordre vores krop. Det er en time med sved på panden, og for dig der er 20+ uanset motionsstatus.  
 
MEDITATION OG MINDFULNESS kvinder 20+ (42) Onsdag kl. 19-20, 8 uger, Globus 1 Nichen
Trænger du til et break?
Giv dig selv en velfortjent pause. En pause, hvor der er fokus på dig. Et rum, hvor du kan give slip på krav og forventninger. Et sted hvor fokus udelukkende er vejrtrækning, grounding og afstressning. Du vil få information om lungerne, kroppen og vejrtrækningens magt samt teknikker til at kontrollere dem. Du vil blive introduceret til øvelser i hvordan du vi vejrtrækningen kan skabe ro i sindet og kroppe i det daglige.
Medbring tæppe/pude. 

MORGENGYMNASTIK FOR SENIOR MIX - UDE/INDE (34) Torsdag kl. 9-10.30 (kl. 10.30-11 kaffe), Elværket
Motion for alle 60+ M/K der har lyst til at få kroppen rørt og hygge sig med andre seniorer. Vi starter ude med en rask gåtur, hvor vi gør stop og laver øvelser. Vi skal have sved på panden og smilet frem. Herefter går vi ind og træner videre med styrke, stræk og balance. Vi bruger småredskaber, som bolde, elastikker og klude. Vi afslutter med afspænding. Det hele til god musik. Bagefter samles vi til fælles hygge og kaffe med rundstykke.

TRIM OG TONS (29) Torsdag kl. 19.30-20.30, Gammelgaardsskolen
Fysisk træning for kvinder. God musik, fysisk krævende øvelser og max gas. Vi træner hele vejen rundt med styrke, kondition, muskeludholdenhed, koordination og balance. Vi bruger cirkeltræning, Tabata, spring, lege, enkle koreografier, dans, elementer fra Pilates og Indian Balance samt håndredskaber som fx elastikker. Hver træning afsluttes med udstrækning. Det bliver hårdt og sjovt. "Du skal kunne mærke, du har været her”.

POWER PILATES LET ØVEDE OG ØVEDE (31) Torsdag kl. 20.30-21.30, Gammelgaardsskolen
Pilates er træning af kropsbevidsthed, som skaber balance i kroppens muskler, primært mave og ryg. Godt til træning af hensigtsmæssig kropsholdning, da man bevidst udfordrer muskelgrupper som modvægt til stillesiddende arbejde eller arbejde med tunge løft og statiske bevægelser. Velegnet til personer med svag ryg. Træningen er tilrettelagt efter, at deltagerne har nogen kropsbevidsthed og har deltaget i pilatestræning eller lignende før.
Klik venligst her for at læse hele beskrivelsen